26.7. - 13.8.2016

Itinerář a fotogalerie z 3 týdenních cest po Vietnamu

Vietnam od severu na jih

Den 1. Hanoi

• Přílet do Hanoie ve večerních hodinách, cesta z letiště nám zabrala 45min (10USD)

• Ubytování v North Hostel N.2 s majitelem, který umí česky :-)

• Večerní posezení u piva, první bar na který jsme narazili a sedíme na mini židlích s dalšími dvěma Čechy (piva Saigon Special 4x 30.000 VND)

• Na ulici si dáváme výbornou polívku pho-bo z obřího hrnce (100.000 za polévku a piva pro 4 - v přepočtu asi 96Kč)

• O půlnoci jdeme na kutě s očekáváním, jestli nám zítřejší tajfun dovolí odjet do Cat Ba

Den 2. Cat Ba

• v 6:00 vstáváme a taxi (80.000 VND) nás veze na autobusové nádraží, odkud odjíždíme společností Hoang Long (lístky se dají koupit online) do přístavu a odtud lodí na ostrov Cat Ba, kde nás opět nabírá autobus, který nás veze do zátoky..přichází tajfun..

• Kvůli tajfunu spíme, hrajeme karty a čekáme, až déšť přejde

• Odpoledne si prohlížíme ostrov, pláže, molo, ale všude zákaz koupání kvůli velkým vlnám

• Večer si už užíváme oblíbené drinky Black Russian a Piňa Coladu

Den 3. Cat Ba

• Ráno vstáváme s očekáváním, že pojedeme na výlet do Halong Bay, ale kvůli doznívajícímu tajfunu je vše zrušeno

• Oblékáme pláštěnky a vyrážíme na průzkum ostrova, na Ho Chi Minhův památník

• K obědu klasika - Pho Bo v Comon baru

• Odpoledne vycházíme na průzkum pláží, které se nachází asi 1,5km od zátoky

• Výstup ke Cannon Fort, dělostřelecké základně (do r.1975) nám zabere asi 45min a je zde nádherný výhled

• K večeři si dáváme v Oasis baru rybu a chobotnici a pokračujeme v drincích Black Russian :-)

Den 4. Cat Ba - Ha Long Bay

• V 8:00 vyrážíme lodí z přístavu Ben Beo na výlet do zátoky Halong Bay a Lan Ha Bay

• V zátoce Halong si půjčujeme kajak a prozkoumáváme oblast s vápencovými útvary

• Na lodi nám chystají výborný oběd (spring rollsky, tofu, brambory, rýže, ryba, zelenina)

• Poté přejíždíme do zátoky Lan Ha, kde máme hodinu na vykoupání v tyrkysové vodě

• Dále loď pokračuje na ostrov s opicemi (speciální druh žijící pouze tady), ale my bohužel musíme zpět do Cat Ba

• Taxi nás za 300.000 VND veze do přístavu odkud naskakujeme na speed boat (140.000 VND/os.) a přejíždíme do Hai Phong odkud nočním busem přejíždíme do Ninh Binh provincie (autobus.spol. Hoang Long)

• Přespíme v Than Thuy hotel přímo v centru

Den 5. Tam Coc

• Ráno přejíždíme do Tam Coc provincie a ubytováváme se v Thai Thuong Hotel, kde si půjčujeme motorku

• První zastávka jsou jeskyně Tam Coc, projížďka lodí 390.000 VND

• Pokračujeme k Mua caves s dlouhým a úmorným výstupem k drakovi (teplota pocitově tak 50C)

• Trang-An pagoda - prohlížíme jen zevnitř, možnost další plavby loďkou odkud je pagoda vidět celá

• Bai Dinh pagoda - nádherný komplex chrámů s buddhy, prohlídka zabere min. 2h (z parkoviště elektrovozík 60.000 2cesty za 2 osoby)

• Večeříme ve vesničce Pho Bo a fried noodles with chicken

Den 6. Tam Coc

• Ranní výlet motorkou na Binh Dinh pagodu a do národní parku Cuc Phuong s opičkama

• Odpoledne balíme, naposledy si ve vesničce dáváme jídlo a nočním vlakem jedeme do Phong Nha

Den 7. Phong Nha Ke Bang NP

• V 6:27 jsme na místě, přímo u nádraží si půjčujeme motorku a zavaleni batohama ujíždíme no národního parku (půjčení motorek 450.000/3dny + 80.000 plná nádrž)

• Za 1 h 20 min jsme v cíli, ubytováváme se v hotelu Mountin View (624.000 VND/2 noci + 2.700.000 VND za 2 osoby celodenní výlet) a na 2 h jdeme dospat příšernou jízdu ve vlaku

• Odpoledne se procházíme uličkou s hotely a restauracemi a jedeme na výlet lodí do jeskyně Phong Nha (500.000 za loď a vstup do jeskyně za osobu)

• Plavba lodí trvá cca 15 min, poté pomalu proplouváme jeskyní a na závěr nás vylodí na souši a máme možnost si jeskyni prohlédnout i zblízka

• Večer klasicky hrajeme kostky a dáváme si výborné jídlo a drinky

Den 8. Phong Nha Ke Bang NP

• V 8:40 vyrážíme se skupinkou na výlet a první zastávkou je botanická zahrada, poté zastavujeme na prohlídku nádherné jeskyně Paradise cave

• Přejíždíme k další jeskyni, Dark cave, a tentokrát dostáváme postroje a ziplinem sjíždíme přes řeku k jeskyni. Je to skvělý zážitek. Do jeskyně musíme doplavat, nasadit přilby, vesty a zapnout čelovku. Nejprve se brodíme vodou, potom bahnem až k bahennímu jezírku, které nadnáší tak, že má člověk pocit, že sedí na vodě.

• Ve Vietnam corner hostel zakončujeme den na pivku a Vietnamských knedlíčkách.

Den 9. Phong Nha Ke Bang NP

• Po snídani balíme a před odjezdem si ještě dáváme jejich typické kafe s kondenzovaným mlékem a muffin (35.000 VND)

• Vyrážíme na poslední výlet - Ecotrail (80.000/os), procházka po lávkách z bambusu nad řekou a vodopády, u soutoku dvou řek pak fasujeme vesty a skáčeme do nezvykle studené vody (v silném proudu se téměř nedá plavat)

• V hotelu si dáváme zatím nejlepší pho-bo, jdeme se projít k místnímu kostelu a odjíždíme na motorce zpět do Dong Hoi

• Ve městě je snad jediné, zato opravdu skvělé místo, kde se můžeme najíst - Tea with Adeline. Dáváme si výborné ledové čaje, oříšky v těstíčku, domácí rolky s omáčkami a tamarinovým máslem

• Pozdní odjezd nočním vlakem do Da Nang.

Den 10. Da Nang - Hoi An

• Po další úmorné jízdě vlakem (doporučení pro cestovatelé - je lepší si zaplatit za lůžko) přijíždíme v 7h ráno do Da Nangu, bereme taxi a jedeme směr k Homeland River Homestay (300.000 VND)

• Dáváme si snídani a vyrážíme na kole na pláž (6km)

• Ve vodě díky teplým proudům plave neuvěřitelné množství medúz a tak se nedá plavat (vlastně skoro ani vlézt do vody)

• Večer procházka do centra na večeři a drink - dáváme si kari s kokosovým mlékem a chobotnici se zeleninou a první točené vietnamské pivo za 5.000 VND

Den 11. Hoi An

• Ráno brzy vyrážíme na ruiny My Son (1h 45mn na motorce), vstupenky za 150.000 VND/os

• Kvůli nesnesitelnému vedru jedeme 2km k ruinám elektrovozíkem a procházíme se po ruinách cca 2,5h. Naprosto parádní výlet.

• Po obědě vyrážíme opět na pláž, dáváme si dýňovou polévku (tu tam opravdu umí!) a klasicky pho-bo.

• Čekáme na západ slunce a poté jedeme zpět do centra na večeři

Den 12. Hoi An

• Dopoledne na kole projíždíme památky v historickém centru - Chinesse Assembly hall, Japonský most, ... kupuje se 1 stupenka na všechny památky

• Odpoledne odpočinek v místní kavárně, kde mají dokonce i víno

• Večer zkoušíme street food - pho bo, sušené chobotnice a kraby , fritované koule z mořských plodů a hovězího

Den 13. Hoi An

• Ráno opět vyrážíme na kolech do města na kávu a zákusek

• Dopoledne relax na pláži, téměř bez koupání kvůli medúzám

• Odpoledne balíme batohy, jdeme na poslední pho bo a fried rice a jdeme brzy spát

Den 14. Mekong - Ben Tre

• Ve 4:30 nás domácí odváží na letiště a v 7:20 odlétáme do Saigonu (přílet 8:30)

• Z letiště musíme taxíkem (290.000 VND) na autobusové nádraží vzdálené asi 45 min jízdy, odkud se autobusem za 29.000 VND/os dostáváme do My Tho (2,5h jízdy). Odtud přesun opět taxíkem za 140.000 VND do Ben Tre.

• Ubytování Chalet Suisse Guesthouse je krásné, ve stylu tradičních švýcarských domů, obklopené jezírky a zahradou

• Ihned vyrážíme na výlet na motorkách s průvodcem k řece, kde dostáváme ve velkém resortu oběd a lodí se přesouváme na nedaleký ostrov s chrámem, krokodýli, výrobou bonbónů z kokosového oleje a popcornu. Ochutnáváme také domácí med a ovoce.

• Výlet končí plavbou po řece na úzké loďce pod palmovými listy

Den 15. Ben Tre - Saigon

• Vstáváme v 6:15 a po snídani vyrážíme motorkami na floating market (plovoucí trh), cesta trvá asi 1,5h a když přijedeme na "trh" jsme tam už skoro sami, jen pár lodí z nichž jedna prodává ovoce

• Znovu navštěvujeme výrobnu různých dobrot a ochutnáváme pálenku z rýže

• Dál už jen jezdíme na motorkách, kolem bonsajových trhů, žabí farmy a skrze sady s ovocem

• Celkově výlet nestál za to, půlka dne byla pro nás dost nezajímavá (1900 Kč/os oba výlety)

• Večer se vracíme zpět do Saigonu, procházíme se v "backpackers area" plné restaurací, barů a nočního života

Den 16. Phu Quoc

• V 10:30 odlétáme na ostrov Phu Quoc

• Kolem 12h jsme na ubytku, škaredé počasí, ale vyrážíme na motorce k vodopádům, ve kterých se dá koupat, dále ke Coconut prison (perfektní výlet, vězení využívala jihovietnamská strana a své zajatce mučila desítkami způsobů, které jsou zde zobrazeny na figurínách)

• Večer vyrážíme na rybí trh - night market - naprostá pecka! výborný výběr ryb a mořských plodů, netradiční zmrzlina, spousta dobrot

Den 17. Phu Quoc

• Tento den (jak je již naším zvykem) slavíme Peťovi narozeniny opět na dovolené a opět s koktejly

• Prší, tak hrajeme hry, ale odpoledne nasazujeme pláštěnky a jdeme se projít po pláži, cestou si dáváme víno

• Procházka až na noční trh, kde si dáváme obrovskou rybu a cestou zpět slavíme opět na drinku a pivkách

Den 18. Phu Quoc

• Ráno (konečně polojasno) vyrážíme na motorce prozkoumat pepřovou farmu a pláže

• Odpoledne trávíme relaxováním a četbou a užíváme si poslední den na ostrově

Den 19. Phu Quoc - návrat domů

• Phu Quoc - Hanoj - Istambul - Praha

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.